Vi fotograferar motiv till att göra ett påskkort. Ni ska arrangera ett fint stillében av påskkaraktär.
Vi träffas i klassrummet men fotograferar i musiksalen där vi har bättre plats.
Vi ses.
Åsa
onsdag 20 mars 2013
torsdag 14 mars 2013
Fredag den 15 mars
Dagens lektion handlar om korskomposition och korsande diagonaler.
Visa er "kvinnobild" (som ni fotograferat )för alla i klassen.
Vi gör att nytt försök med filtren.
Alltså kameran och boken på plats.
Vi ses.
Åsa
Visa er "kvinnobild" (som ni fotograferat )för alla i klassen.
Vi gör att nytt försök med filtren.
Alltså kameran och boken på plats.
Vi ses.
Åsa
onsdag 13 mars 2013
Onsdag den 13 mars
Ni ska visa er " kvinnobild" för klassen och kort berätta hur ni tänkte när ni tog den.
Det leder oss mot den erkända dokumetärfotografen Mary Ellen Mark. Vi läser en intervju med henne och tittar på hennes bilder.
Sedan om det finns tid tittar vi på filter.
vi ses
Åsa
Det leder oss mot den erkända dokumetärfotografen Mary Ellen Mark. Vi läser en intervju med henne och tittar på hennes bilder.
Sedan om det finns tid tittar vi på filter.
vi ses
Åsa
torsdag 7 mars 2013
Fredag den 8 mars; Internationella kvinnodagen
Dagens uppgifter är:
Diagonal komposition samt
Tema:Kvinnodagen den 8 mars, vad ser du ?
Vi tar bort skuggor mm med "skuggverktyget"
Alltså kameran och boken på plats i klassrumet.
Vi ses
Åsa
Diagonal komposition samt
Tema:Kvinnodagen den 8 mars, vad ser du ?
Vi tar bort skuggor mm med "skuggverktyget"
Alltså kameran och boken på plats i klassrumet.
Vi ses
Åsa
onsdag 6 mars 2013
Onsdag den 6 mars
Vi fortsätter med :
Horisontal & vertikal komposition.Fotografering och respektive inspirationsbild från nätet.
Vi tar bort skuggor och lägger till med "efterbelys och skuggverktyget".
Alltså ha boken och kameran på plats, har du ej lämnat in " Pixlar mm" så gör det.
vi ses
Åsa
Horisontal & vertikal komposition.Fotografering och respektive inspirationsbild från nätet.
Vi tar bort skuggor och lägger till med "efterbelys och skuggverktyget".
Alltså ha boken och kameran på plats, har du ej lämnat in " Pixlar mm" så gör det.
vi ses
Åsa
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)