Alltså ingen lektion fotografisk bild FREDAG den 23 NOVEMBER pga ett annat prov för de flesta eleverna i vår grupp.
Idag lärde vi oss att "klistra in i" bilder med trollstav och lasso.
Vi ses igen onsdagen den 28 november.Då ska vi skapa en impressionistisk tavla.
Åsa.
onsdag 21 november 2012
torsdag 15 november 2012
Fredag den 16 november
I morgon fredag ska vi äntligen göra våra "ludd"porträtt.
Ni som har missat fotograferingar som tema "höst eller vatten" eller annat, gör också det.
När jag har tittat på era bilder finner jag mycket kreativitet, härligt att se. Det finns också en hel del onödiga fel som suddiga eller felvända bilder. Det kan också kännas lätt att vilja ta med många bilder för att vilja kompensera eventuella fel men vänj er redan nu att direkt välja ut det bästa av era fotograferinger. "Less is more".
Det finns också tid till att göra annat som du missat färdigt.
Vi ses
Åsa
Ni som har missat fotograferingar som tema "höst eller vatten" eller annat, gör också det.
När jag har tittat på era bilder finner jag mycket kreativitet, härligt att se. Det finns också en hel del onödiga fel som suddiga eller felvända bilder. Det kan också kännas lätt att vilja ta med många bilder för att vilja kompensera eventuella fel men vänj er redan nu att direkt välja ut det bästa av era fotograferinger. "Less is more".
Det finns också tid till att göra annat som du missat färdigt.
Vi ses
Åsa
torsdag 8 november 2012
Fredag den 16 november
Vi fortsätter med att jobba med detaljer som röda ögon som kan fixas på olika sätt.
Har man missat att fotografera någon uppgift så kan man göra det eftråt.
Om allt går väl så fortsätter vi med "luddporträtt."Vi använder oss av bla pipetten då.
Det finns några som fortfarande inte tagit boken till skolan, så gör det ni som glömt att göra det.
vi ses !
Åsa
Har man missat att fotografera någon uppgift så kan man göra det eftråt.
Om allt går väl så fortsätter vi med "luddporträtt."Vi använder oss av bla pipetten då.
Det finns några som fortfarande inte tagit boken till skolan, så gör det ni som glömt att göra det.
vi ses !
Åsa
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)