måndag 29 april 2013

Härliga dagar framför oss hoppas jag...........Planering de sista lektionerna

Fredag den 3 maj (alltså ingen lektion i klassrummet)så jobbar ni självständigt med Kap 8 Lag och etik; sid 147-153. Ni besvara frågorna på sid 153 skicka till mig på ett Word dokument eller ta med till mig senast den 15 maj personligen.
De här frågorna är viktiga ( jag såg ett inslag på TV igår om ett nytt lagförslag om straff vid kränkande fotografering ) och är en del av kursens mål.
Var så snälla och besvara frågorna angående fotografisk bild kursutvärdering OMGÅENDE den här veckan.
Maher har fortfarande boken här i skåpet, jag lägger den på mitt skrivbord så kan du lättare hämta den här om jag inte är här.

Den 8,15 och 17 maj framkallar vi fotografier i mörkrummet på Petri.( Vanlig lektionstid) Samling i huvudentreén.De som missat fotografering med analog kamera MÅSTE göra det den här veckan (ti fm, torsdag eller fredag. Maila för överenkommelse om tid, gäller Aisha,Mohammad,Clara, Rebecka,Nina och Zarah. Dessa elever har inte heller full info om repotagefotografering så sök upp mig för att hämta häftet.
Zarah och Nina skriver prov tisd den 30april  09.30 då kan vi alla ses i musiksalen om ni har möjlighet.

Grupperna är:

8 maj:
Nellie
Hejer
Yasmin
Fatima
Hawraa
Imän
Karima
Terese

15 maj:
Åsa
Clara
Rebecka
Lisa
Henry
Athir
Mohammad
Sakar

17 maj:
Martin
Maher
Aisha
Gabriella
Zarah
Nina
Linda
Isabelle

Finns det något problem maila eller sök upp mig, jag meddelar vidare senare om de sista lektionerna.

asa.ahlstrom@pub.malmo.se
mvh Åsa

torsdag 25 april 2013

Fredag den 26 april

Vi går igenom repotage, kapitlet om färg, fotograferar med analog kamera ( så var välkammade så ni kan fotografera varandra) och svartvit film och slutar med kompositionsprovet.

Sedan så ses vi inte hela klassen på ett bra tag så missa inte lektionen !

För er som missat ett prov eller uppgift så finns den 7 eller 14 maj som omskrivningsdatum.

tisdag 23 april 2013

Onsdag den 24 april

Vi jobbar vidare med kapitlet om färg samt repeterar kompositioner.
På fredag fotograferar vi med analog kamera efter provet.

Vi ses,
Åsa

torsdag 18 april 2013

Fredag 24

Vi repeterar inför provet på kompositioner som skrivs FREDAG den 26 April ; även tid för andra uppgifter som inte är färdiga,det fungerade bäst så för alla.

Vi ses

Åsa

tisdag 16 april 2013

Onsdag den 17 april

På onsdag så tar vi itu med hög & låg horisont, grod,fågel & centralperspektiv samt punkten som retar blicken.
Provet måste FLYTTAS till ONSDAG den 24 pga att en del är bortresta på praktik fredag den 19 april.

Så ha kameran redo och boken med, som tur så har vårvärmen komit så det blir härligt att gå ut och fotografera igen.

Vi ses

Åsa

tisdag 9 april 2013

Ingen lektion v.15

Lektionen på onsdag den 10 utgår pga skolans dag, lektionen på fredag utgår pga fotoutställningen som ni besöker på egen hand på Fotografins rum, Malmö museer, senast den 14 april.
 Öppet 10-17 på vardagar.Även öppet lördag och söndag men kolla upp tiden.
Hittar du inte dit så sök på ovanstående namn.
Tyvärr så kostar utställningen med Lauren Greefield pengar  (50 kr )så titta på utställningen på bottenvåningen istället och fotografera dig själv där så jag vet att du varit där.
 Vill du ändå se på utställningen på ovanvåningen så får du bekosta den på egen hand.

Vi ses på onsdag den 17 april.

Åsa.

onsdag 3 april 2013

Onsdag den 3 april

Dagens former är :"brutna och böjda"
Kamera och bok på plats.

vi ses!
Åsa